Essen 2006: Lotus Sport Exige Cup 255
Týden po losangeleském autosalonu se dočkala i Evropa - v Essenu se představila vylepšená verze vrcholného Lotusu pro příští sezónu!
Precizní japonskou osmnáctistovku s plynule variabilním časováním i zdvihem ventilů, známou v původní, atmosférické verzi z Corolly, přeplňuje Rootsovo dmychadlo Eaton M62 s odlehčovacím ventilem, poháněné mechanicky od vačkové hřídele, které díky celoživotnímu těsnění nepotřebuje mazání motorovým olejem. Vzduch do mezichladiče stlačeného vzduchu proudí nejkratší možnou cenou zvětšenými střešními náběry, více benzínu dodává posílené palivové čerpadlo se silnějšími vstřikovacími tryskami. Výsledných 185 kW/252 k, při 8.000 ot. a 243 Nm/7.000 ot., přenášených přes krátkou, šestistupňovou skříň C64 a volitelný diferenciál s omezenou svorností, vystřelí Lotus z klidu na stovku za 3,9 s, na 160 km/h pak za 9,8 s. O odpovídající trakci se starají 16" kola s pneumatikami Yokohama A048R a podvozek s pružením Öhlins a tlumiči s nastavitelnou tuhostí ve 22 a odskokem v 60 krocích. Pětistupňově nastavit lze také přední stabilizátor, nechybí samozřejmě příručka, co, jak a proč na podvozku vyladit. Přpracované brzdy o průměru 308/282 mm obsluhují dvoudílné čtyřpístky AP vpředu a plovoucí Bremba vzadu, destičky Pagid RS14, silikonová brzdová kapalina a hadičky, oplétané nerezovou ocelí - tak zní specifikace polozávodního podvozku.