Další velkou ránu profinaftovým štváčům brzy zasadí inngolstadtská automobilka. Do svého výkonného sportovního kupé R8, které zazářilo na pařížském autosalonu, totiž už brzy zamontuje diesel. A ne ledajaký - šestilitr V12 TDI, který se nad Seinou blýskl pod kapotou SUV Q7, byl shledán konstruktéry dostatečně atraktivním i pro nízký sporťák. Tato kombinace, jíž otevřelo cestu revoluční vítězství vznětového speciálu ve dvacetičtyřhodinovce Le Mans, už se intenzivně zkouší, zatím pod kapotou technicky spřízněného Lamborghini Gallardo; ostatně není vyloučeno, že šokujících zpráv se brzy dočkáme i ze Svaté Agáty Boloňské...
Vznětový dvanáctiválec 5934 cm3 s rozevřením válců 60° používá vysokotlaké přímé vstřikování common rail s piezovstřikovači a pracovním tlakem až 2000 bar je řízen dvěma ECU a přeplňován dvěma paralelními turbodmychadly s celkovým přetlakem až 2,5 bar. Pro model Q7 tento agregát vyvíjí výborných 367 kW a 1000 Nm, v daleko rychlejším R8 bude pravděpodobně naladěn ještě na vyšší výkon. Plnit Euro V se bude zřejmě i bez částicového filtru, což nejlépe svědčí o konstrukční úrovni. Zpěvu vysokootáčkového motoru a střílení do výfuku se nedočkáme, odměnou ovšem budou zdrcující akcelerační schopnosti.