Murciélago LP640 Roadster
Pod kapotou naleznete dvanáctiválec převrtaný ze 6,2 na 6,5 litrů skrývající sílu 640 koní. Stokilometrové rychlosti dosáhnete hravě za 3,4 sekundy a ručička tachometru se Vám zastaví až na čísle 330 km/h.
Podvozek a karosérie | |
---|---|
rám: | trubkový rám z vysoko-pevnostní oceli s karbonovými zavěšenými díly |
karosérie: | karbonová, ocelová střecha a dveře |
podvozek: | hlinikové dvojité kosti stabilizátoru na přední i zadní nápravě (anti-roll and anti-squat) |
brzdy: | hliníkové brzdové třmeny 8-mi válečkové na přední nápravě a 4 válečkové na zadní nápravě |
odvětrávané kotouče (přední-zadní): |
O 380 x 34 mm - O 355 x 32 mm |
řízení: | elektrický posilovač řízení |
pneumatiky (přední-zadní): |
Pirelli P ZERO 245/35 ZR 18 - 335/30 ZR 18 |
kola: | hliníková kola: 8.5" x O 18" - 11" x O 18" |
zrcátka: | elektické přiklápění vnějších zrcátek k vozu (vyhřívané, zatmavovací) |
zadní spojler: | elektronicky nastavitelný (závisle na rychlosti) |
airbagy: | přední dvoufázové airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční "head-thorax" airbagy |
Motor | |
---|---|
typ: | 12-ti válec V 60° |
objem: | 6 496 cm3 |
průměr válců: | O 88 mm x 89 mm |
variabilní geometrie: | 3 módy |
kompresní poměr: | 11:1 |
výkon: | 471 kW (640 k) při 8000 otáčkách |
kroutící moment: | 660 Nm při 6000 otáčkách |
systém kontroly emisí: | katalyzátor s lambda sondou |
systém chlazení: | dva vodní radiátory, chladič oleje převodovky a chladič motorového oleje |
Hnací ústrojí | |
---|---|
náhon: | permanentní pohon všech 4 kol s viskonsním trakčním systémem |
převodovka: | 6-ti stupňová manuální (za příplatek E-gear - robotizovaný manuál - sekvenční řazení) |
spojka: | přítlačný kotouč o O 272 mm |
Výkonnost | |
---|---|
maximální rychlost: | 340 km/h |
zrychlení 0-100 km/h: | 3,4 s |
Rozměry | |
---|---|
rozvor: | 2665 mm |
celková délka: | 4610 mm |
celková šířka: | 2058 mm |
celková výška: | 1132 mm (without roof), 1 135 mm (with roof) |
hmotnost: | 1690 Kg |
rozdělení hmotnosti: | vpředu 42 % - vzadu 58% |
Obsahy | |
---|---|
palivová nádrž: | 100 litrů |
olej | 12 litrů |
chladicí kapalina: | 15 litrů |
Spotřeba | |
---|---|
ve městě: | 32.3 l/100 km |
mimo město: | 15.0 l/100 km |
kombinovaný: | 21.3 l/100 km |
CO2: | 495 g/km |
Lamborghini Gallardo Superleggera
Podvozek a karosérie | |
---|---|
karosérie: | hliníková s termoplastickými zavěšenými díly |
kryt motoru: | karbonový kryt s polykarbonovými transparentními částmi |
podvozek: | hlinikové dvojité kosti stabilizátoru na přední i zadní nápravě (anti-roll and anti-squat) |
ESP: | plný ESP systém s ABS, ASR a ABD |
brzdy: | hliníkové brzdové třmeny 8-mi válečkové na přední nápravě a 4 válečkové na zadní nápravě |
odvětrávané kotouče (přední-zadní): |
O 365 x 34 mm - O 335 x 32 mm |
řízení: | elektrický posilovač řízení |
pneumatiky (přední-zadní): |
Pirelli P ZERO 235/35 ZR 19 - 295/30 ZR 19 |
kola: | hliníková kola: 8.5" x O 19" - 11" x O 19" |
zadní spojler: | elektronicky nastavitelný (závisle na rychlosti) |
airbagy: | přední dvoufázové airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční "head-thorax" airbagy |
Motor | |
---|---|
typ: | 10-ti válec V 90°, 4 ventil |
objem: | 4 961 cm3 |
průměr válců: | O 82.5 mm x 92.8 mm |
kompresní poměr: | 11:1 |
výkon: | 390 kW (530 k) při 8000 otáčkách |
kroutící moment: | 510 Nm při 4250 otáčkách |
systém chlazení: | dva vodní radiátory, chladič oleje převodovky a chladič motorového oleje |
Hnací ústrojí | |
---|---|
náhon: | permanentní pohon všech 4 kol s viskonsním trakčním systémem |
převodovka: | 6-ti stupňová manuální (za příplatek E-gear - robotizovaný manuál - sekvenční řazení) |
spojka: | dvojitý přítlačný kotouč o O 215 mm |
Výkonnost | |
---|---|
maximální rychlost: | 315 km/h |
zrychlení 0-100 Km/h: | 3,8 s |
Rozměry | |
---|---|
rozvor: | 2560 mm |
celková délka: | 4300 mm |
celková šířka: | 1900 mm |
celková výška: | 1165 mm |
hmotnost: | 1330 Kg |
rozdělení hmotnosti: | vpředu 42 % - vzadu 58% |
Obsahy | |
---|---|
palivová nádrž: | 80 litrů |
olej | 10 litrů |
chladicí kapalina: | 20 litrů |
Spotřeba | |
---|---|
ve městě: | 24.8 l/100 km |
mimo město: | 12.4 l/100 km |
kombinovaný: | 17.0 l/100 km |
CO2: | 400 g/km |
Lamborghini Murciélago LP640
Designéři a inženýři se tentokrát nezaměřili pouze na vylepšení motoru, podvozku, převodovky, výfuku, brzd a elektronických prvků, ale i na změny v interiéru a exteriéru vozu. Tím se stává Murciélago LP640 nejextrémnějším a nejrychlejším sportovním vozem ve své třídě.
Přestože si Murciélago LP 640 zachovává všechny původní zásady a principy vozů Lamborghini, působí nyní s novým předním i zadním nárazníkem, světly a výfukem zakomponovaným do zadního nárazníku mnohem agresivněji. Na atraktivnosti a zajímavosti vozu přidávají i dveře, které se u 12ti válcových modelů Lamborghini vyklápí nahoru.
Motor nového Murciélago LP640 zaznamenal radikální změny. Objem motoru je zvýšen z původních 6,2 litru na 6,5 litru (6,496 cm3). Mimořádný výkon u předchozího modelu byl ještě zvýšen z 580 k na působivých 640 k (471 kW) při 8 000 otáčkách /min. 12-ti válcový motor dosahuje maximálního kroutícího momentu 660 Nm při 6 000 otáčkách /min. Zvýšená síla motoru znamená zvýšeny výkon a schopnosti. Murciélago LP640 dosahuje zrychlení z 0 – 100 km/h za 3,4 s (což je o 0.4 sekundy rychlejší než u předchozího modelu) a nejvyšší rychlosti 340 km/h.
Podvozek a karosérie | |
---|---|
rám: | trubkový rám z vysoko-pevnostní oceli s karbonovými zavěšenými díly |
karosérie: | karbonová, ocelová střecha a dveře |
podvozek: | hlinikové dvojité kosti stabilizátoru na přední i zadní nápravě (anti-roll and anti-squat) |
brzdy: | hliníkové brzdové třmeny 8-mi válečkové na přední nápravě a 4 válečkové na zadní nápravě |
odvětrávané kotouče (přední-zadní): |
O 380 x 34 mm - O 355 x 32 mm |
řízení: | elektrický posilovač řízení |
pneumatiky (přední-zadní): |
pirelli P ZERO 245/35 ZR 18 - 335/30 ZR 18 |
kola: | hliníková kola: 8.5" x O 18" - 11" x O 18" |
zrcátka: | elektické přiklápění vnějších zrcátek k vozu (vyhřívané, zatmavovací) |
zadní spojler: | elektronicky nastavitelný (závisle na rychlosti) |
airbagy: | přední dvoufázové airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční "head-thorax" airbagy |
Motor | |
---|---|
typ: | 12-ti válec V 60° |
objem: | 6 496 cm3 |
průměr válců: | O 88 mm x 89 mm |
variabilní geometrie: | 3 módy |
kompresní poměr: | 11:1 |
výkon: | 471 kW (640 k) při 8000 otáčkách |
kroutící moment: | 660 Nm při 6000 otáčkách |
systém kontroly emisí: | katalyzátor s lambda sondou |
systém chlazení: | dva vodní radiátory, chladič oleje převodovky a chladič motorového oleje |
Hnací ústrojí | |
---|---|
náhon: | permanentní pohon všech 4 kol s viskonsním trakčním systémem |
převodovka: | 6-ti stupňová manuální (za příplatek E-gear - robotizovaný manuál - sekvenční řazení) |
spojka: | přítlačný kotouč o O 272 mm |
Výkonnost | |
---|---|
maximální rychlost: | 340 km/h |
zrychlení 0-100 km/h: | 3,4 s |
Rozměry | |
---|---|
rozvor: | 2665 mm |
celková délka: | 4610 mm |
celková šířka: | 2058 mm |
celková výška: | 1135 mm |
hmotnost: | 1665 Kg |
rozdělení hmotnosti: | vpředu 42 % - vzadu 58% |
Obsahy | |
---|---|
palivová nádrž: | 110 litrů |
olej | 12 litrů |
chladicí kapalina: | 15 litrů |
Spotřeba | |
---|---|
ve městě: | 32.3 l/100 km |
mimo město: | 15.0 l/100 km |
kombinovaný: | 21.3 l/100 km |
CO2: | 495 g/km |
Lamborghini Gallardo
Lamborghini Gallardo je navrženo tak, aby splňovalo nejvyšší možnou výkonnostní úroveň. Tento vůz je možno využít jako sportovní vůz a zároveň jako vůz pro každodenní použití, vyhovující jízdě na závodních okruzích, dlouhé cestování i pro městský provoz.
Technologii hliníkového rámu, která je použita i v Lamborghini Gallardo Spyder, vyvinula mateřská firma Audi. Váha “suchého” vozu je 1430kg a to i přesto, že Gallardo má permanentní náhon na všechna čtyři kola. Motor je úmístěn v zadní části uprostřed se zvláštní pečlivostí věnovanou dosažení správného rozdělení hmostnosti: 42% vpředu, 58% vzadu.
Gallardo je bezpochyby Lamborghini, i přestože je velkým individualistou: design tvořený s evidentním puritánstvím, úsilím a ostrostí. Gallardo, jako tradičně všechna Lamborghini, má jméno plemena odkud pocházel bojující býk: v 18. století bylo plemeno Gallardo slavné pro svou útočnou krásu a výkonnost.
Technické data:
Podvozek a karosérie | |
---|---|
karosérie: | hliníková s termoplastickými zavěšenými díly |
podvozek: | hlinikové dvojité kosti stabilizátoru na přední i zadní nápravě (anti-roll and anti-squat) |
ESP: | plný ESP systém s ABS, ASR a ABD |
brzdy: | hliníkové brzdové třmeny 8-mi válečkové na přední nápravě a 4 válečkové na zadní nápravě |
odvětrávané kotouče (přední-zadní): |
O 365 x 34 mm - O 335 x 32 mm |
řízení: | elektrický posilovač řízení |
pneumatiky (přední-zadní): |
Pirelli P ZERO 235/35 ZR 19 - 295/30 ZR 19 |
kola: | hliníková kola: 8.5" x O 19" - 11" x O 19" |
zrcátka: | elektické přiklápění vnějších zrcátek k vozu |
zadní spojler: | elektronicky nastavitelný (závisle na rychlosti) |
airbagy: | přední dvoufázové airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční "head-thorax" airbagy |
Motor | |
---|---|
typ: | 10-ti válec V 90°, 4 ventil |
objem: | 4 961 cm3 |
průměr válců: | O 82.5 mm x 92.8 mm |
kompresní poměr: | 11:1 |
výkon: | 382 kW (520 k) při 8000 otáčkách |
kroutící moment: | 510 Nm při 6000 otáčkách |
systém kontroly emisí: | katalyzátor s lambda sondou |
systém chlazení: | dva vodní radiátory, chladič oleje převodovky a chladič motorového oleje |
Hnací ústrojí | |
---|---|
náhon: | permanentní pohon všech 4 kol s viskonsním trakčním systémem |
převodovka: | 6-ti stupňová manuální (za příplatek E-gear - robotizovaný manuál - sekvenční řazení) |
spojka: | dvojitý přítlačný kotouč o O 215 mm |
Výkonnost | |
---|---|
maximální rychlost: | 315 km/h |
zrychlení 0-100 km/h: | 3,95 s |
Rozměry | |
---|---|
rozvor: | 2560 mm |
celková délka: | 4300 mm |
celková šířka: | 1900 mm |
celková výška: | 1165 mm |
hmotnost: | 1430 Kg |
rozdělení hmotnosti: | vpředu 42 % - vzadu 58% |
Obsahy | |
---|---|
palivová nádrž: | 80 litrů |
olej | 10 litrů |
chladicí kapalina: | 20 litrů |
Spotřeba | |
---|---|
ve městě: | 24.8 l/100 km |
mimo město: | 12.4 l/100 km |
kombinovaný: | 17.0 l/100 km |
CO2: | 400 g/km |